Darmowa dostawa od 50,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
2024-03-27

Zmieniasz dietę - musisz to przeczytasz

 

  1. Różnice w składnikach odżywczych: Dieta wegetariańska opiera się na roślinach, zawierając dużo błonnika, witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Z kolei dieta ketogeniczna jest bardzo nisko węglowodanowa, wysoko tłuszczowa, co prowadzi do zmniejszenia spożycia warzyw, owoców i innych produktów roślinnych, które są bogate w kluczowe składniki odżywcze. Drastyczna zmiana spowoduje problemy trawienne i zaburzenie dotychczasowej równowagi. Obecna mikroflora jelitowa dostosowana jest do aktualnie przyjmowanych składników, wszelkie enzymy trawienne i bakterie nie będą w stanie strawić innego rodzaju pokarmu podczas nagłej zmiany z dnia na dzień.

    Ponadto każda drastyczna dieta eliminacyjna bez mądrze zaplanowanej strategii rozłożonej w czasie może prowadzić do niedoborów składników odżywczych, takich jak witaminy, minerały oraz przeciwutleniacze. Niezależnie z której na która ja zmieniamy.

  2. Ryzyko dla zdrowia serca: Dieta wegetariańska jest często podejmowana w związku z chęciom obniżenia ryzyka chorób serca ze względu na obecność fitosteroli, błonnika roślinnego i innych składników roślinnych, ale te mogą obniżyć poziom cholesterolu i kolagenu niezbędnego do właściwego funkcjonowania naszego układy krążenia oraz transportu niezbędnych składników w krwiobiegu oraz budulca zdrowych ścięgien i tkanek.. Z drugiej strony, dieta ketogeniczna, szczególnie jeśli opiera się na wysokim spożyciu wysokojakościowych tłuszczów nasyconych (np. z mięsa, produktów mlecznych), może zwiększyć podnieść nam poziom cholesterolu ale nie dostarczy w dostatecznej ilość fitosteroli i niektórych witamin.

  3. Ryzyko dla zdrowia jelitowego: Dieta wegetariańska jest zwykle bogata w błonnik, który obniża ph żołądka pomaga w trawieniu błonnika ale już obniża trawienie białek i tłuszczy nawet tych roślinnych. Natomiast dieta ketogeniczną, która jest uboga w błonnik i jest bogata w tłuszcze zwierzęce, wymaga mocno kwaśnego ph żołądka ( tak jak fizjologicznie jest to tego żołądek przystosowany aby właściwie chronić nas przed patogenami i właściwe trawić) wszelkie radykalne zmiany diety wpływają na równowagę mikroflory jelitowej i nie dają odpowiedniego czasu i szansy na przestawnie się naszej mikroflorze jelit.

  4. Wpływ na poziom energii i wydajność: Drastyczne przejście na dieta wegetariańska, bogatą głównie o białka roślinne i węglowodany złożone, powoduje częste spadki energii oraz konieczność wprowadzenia dodatkowych posiłków w ciągu dnia oraz większe poczucie głodu.

    Odwrotnie dieta ketogeniczna, opierająca się na spalaniu tłuszczów, może prowadzić do początkowych spadków apetytu, uczucia nasycenia ale z biegiem czasu dostarcza dużo energii i poprawia wydajności, jednak zanim to nastąpi organizm potrzebuje chwili czasu aż przystosuje się do korzystania z alternatywnego źródła paliwa.

  5. Proces ketozy: Przejście na dietę ketogeniczną może prowadzić do stanu znanego jako ketoza, gdzie organizm przestawia się na spalanie tłuszczu zamiast węglowodanów. To często pożądany efekt ale może prowadzić do wystąpienia w początkowym tygodniu do objawów ubocznych, takich jak bóle głowy, nudności, zmęczenie, co może zniechęcać do przystosowania się do nowej diety.

Podsumowując, drastyczna zmiana diety z wegetariańskiej na ketogeniczną i odwrotnie może wiązać się z pewnymi ryzykami dla zdrowia i samopoczucia. Każda radykalna zmianę diet jak i każda inna życiowa radykalna zmianę wato zaplanować i wdrażać za pomocą małych kroków – tzw. metoda KAISEN. Zaleca się konsultację z holistycznym dietetykiem lub lekarzem w przypadków dodatkowych schorzeń z jakim się aktualnie zmagasz, przed dokonaniem takiej radykalnej zmiany, aby dostosować tempo zmian i same elementy diety do indywidualnych potrzeb i uniknąć potencjalnych negatywnych skutków dla zdrowia.

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.49 / 5.00 47 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2023-01-04
Realizacja zamówienia bardzo szybko. Polecam
2022-11-28
:)
pixel